
De afgelopen jaren ervaring opgedaan in verschillende zorg- instellingen. De ervaring varieert van zeer goed Maartens kliniek tot goed: een verpleeghuis in Houten tot zeer slecht: een ziekenhuis in Nieuwegein en een verzorgingshuis in Houten. Waarom kan de ene instelling wel goede zorg geven en de ander totaal niet? Waarom wordt er niet meer naar cliënten zelf geluisterd en de kwaliteit beter door een onafhankelijke organisatie gecontroleerd?
van N. Borrias uit De Bilt op 07-02-2011
Kwaliteit is een modekreet geworden binnen de gezondheidszorg en niemand weet hoe je het objectief kan meten. Al heb je honderd kwaliteitcertificaten aan de muur hangen als organisatie, ze zijn niets waard als je medewerkers ongemotiveerd en uitgeblust rondlopen omdat zij nog wel weten dat kwaliteit ooit iets vanzelfsprekends was
van Y de Vries uit Den Haag op 08-12-2010
Stoppen met zorgondernemertje spelen en wauwelen over 'de markt'!
van JanB uit Rozenburg op 02-12-2010
Hoe is het mogelijk dat Poolse medewerkers als zzp in de zorg werken spreken slecht of nauwelijks Nederlands. Diploma?? Terwijl er veel vrouwen van 40 en ouder met diploma en werkervaring niet aan de slag komen te duur.Zou graag niveau 4 willen doen zelf betalen maar geen stage plaats niemand die je wil.En maar klagen dat er een tekort is. ja goedkope slaven willen de werkgevers. Zodat ze meer geld over houden voor hun zelf
van lieneke uit egmond op 18-11-2010
Kwaliteit van zorg. mijn hart huilt al jaren zo gaan wij om met onze ouderen,hun eigen regie zijn ze kwijt,hun zelf zijn ze ook al verloren.en wat krijgen ze terug.schande voor de mensheid.eric zeker een management functie schaam je man.in de zorg moet je tegenwoordig een robot zijn.ben je het niet dan wordt je dat van zelf wel.maar ja ing leverd nog geld op.deze mensen kosten geld,en leveren niks meer op.politiek schaam je
van warm hart uit den-haag op 10-11-2010
Weten wat kwaliteit is maar het niet kunnen uitvoeren, helemaal mee eens Caro! Zelf loop ik er ook zeer regelmatig tegen aan. Ook het toezicht is een groot probleem met en invoering van de ZZP op de afdeling waar ik werk. Ik werk op een psychogeriatrische afdeling, waar officieel altijd iemand op de huiskamer moet zijn, maar hoe wil je de bewoners dan rustig en met liefde op bed brengen?
van FG de Haan uit Groningen op 28-09-2010
Voor wat betreft de niet-persoonlijke (medische, lichamelijke zorg) zou je helpende taken als menulijsten invullen, gezamenlijk koffie-uurtje of eten, een uitje, opruimwerk en/of hulp op de kamer best aan ongediplomeerden kunnen overlaten! Iedereen (man of vrouw) doet dit immers ook zelf thuis en vooral als je wat ouder bent heb je levenservaring genoeg om dat werk te doen! Kunnen dat weer (betaalde) banen worden en heeft de verpleging meer tijd!
van Yvonne Moedt uit Ermelo op 14-09-2010
er wordt inderdaad te snel veel met ondeskundigen gewerkt in de verzorgings-en verpleegtehuizen, mijn petje af voor de ervaren krachten die overbalst worden en die de liefde voor hun oudere medemens zien als een plicht,
van m. pinas uit amsterdam zuid-oost op 19-08-2010
o ja erik. Schaam je dood jij hoort niet in de zorg! Schaam je!!!!
van Robert Hondema uit harlingen op 04-08-2010
wat gebeurd er toch iedereen kan zien dat het het mis gaat in de zorg maar er gebeurd niets. en nu kan ik hier in max. 450 karakters zegen wat ik er van vind wat een onzin dat kan toch niet mensen.
van Robert Hondema uit harlingen op 04-08-2010
Kwaliteit wat is kwaliteit.Kijk eens om je heen die z.z.p van de bewoners .Wat kan je daar mee .Je moet het zo goed plannen ,dat je soms net uit komt met de tijd .Onze ouderen hebben er allemaal zo hard voor gewerkt .En nu vind ik dat ik geen goede kwaliteit kan geven .De ministers moeten maar eens een paar maanden mee werken .Dan zullen wij kijken of zij zo door willen gaan .Met al die bezuinigingen .
van Rita uit Weesp op 27-07-2010
@van G.J. Ten Boer uit Groningen op 07-07-2010: Formeel ben ik baas, maar door alle regeltjes kan ik het beleid amper bepalen. Ik heb geëxperimenteerd met werkverschaffing: Fotolijstjes lijmen voor een lokale ondernemer. Mocht niet. Ook boodschappen dragen bij de lokale super mocht niet. Klanten betaalden 1 euro, waarvan de tewerkgestelde gehandicapte 0,12 mocht houden. Toch werd ik teruggefloten. Rampzalig land.
van Erik uit Alblasserdam op 17-07-2010
Voor Erik: Als ik zo je reacties op deze site lees, is het maar goed ook dat je geen baas in eigen toko bent!!
van G.J. Ten Boer uit Groningen op 07-07-2010
Sinds 4 jaar ben ik manager geworden bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Er wordt te veel geld over de balk gegooid, oa. aan eigen kamers, vakanties en uitstapjes. Jammer dat de regels zo ongelovelijk links zijn. Als het mocht 80 man op een grote zaal. Kan de belasting omlaag. Voor al dat overheidsgeneuzel ben ik niet eens meer de baas in mijn eigen toko.
van Erik uit Alblasserdam op 27-06-2010
De kwaliteit van zorg gaat omhoog, de kosten omlaag als alle managers gewoon weer naar de werkvloer gaan. De kennis die zij hebben moet bij de cliënt terecht komen via de medewerker. Een organisatie heeft helemaal geen managers nodig,. Die hadden wij vroeger ook niet!!!!!! Mensen ga terug in de tijd
van Patricia uit Naarden op 19-06-2010
de kosten moeten omlaag het niveau wordt hierdoor lager en veroorzaakt fouten/missers
van marjanboschman@hotmail.com uit brunssum op 16-06-2010
wij proberen zoveel mogelijk kwaliteit te leveren, zoals wanneer iemand uit bed wil en wanneer iemand naar bed wil. ook als is dat na 23.00 uur, dan doet de nachtdienst dat. hier kun je zelfs bezoek krijgen die tot 23.oo uur of langer blijven. we hebben alleen helaas weinig tijd om met de bewoners te praten.we werken altijd precies met het aantal verzorgenden die echt nodig zijn. als ik nachtdienst heb heb ik wel tijd om te praten
van marjo uit beekbergen op 30-05-2010
Ik vindt de zorg, heel hard acgteruit gaan. Als je 12 kamers in een verzorgingshuis moet schoonmaken op 1 dag, kan dat geen kwaliteit hebben. Als je als verzorgende om 3 uur nog mensen staat te wassen, is ook geen kwaliteit. Als ik bij m'n vader kom en zijn zwarte schoenen zien wit van de karnemelk oid. en ik kom om 3 uur en hij is vanaf zijn oksels nat van de urine, haar rechtovereind en een baard van 3 dagen getiugd ook niet van kwaliteit.
van W. Bus uit Wormer op 21-05-2010
De grote fout die men maakt in de zorg is dat men marktwerking heeft toegepast ( WMO)Hierdoor wordt alleen maar gekeken naar wat de zorggevende kost per uur en gaat de kwaliteit uit de zorg. De ouderen zijn zwaar de dupe in de praktijk. Minister Klink en Staatsecretaris Bussenmaker moeten zich allebei schamen dat ze zo'n product in ons zorgsysteem hebben gezet en goedkeuren. Ze begrijpen waarschijnlijk niet waar ze mee bezig zijn.
van LG uit Barneveld op 11-05-2010
ik ben moeder van een meervoudig gehandicapt jongen(13jr).door´t personeel tekort in ´t logeerhuis worden er behoorlijk veel fouten gemaakt.ook laat de veiligheid´t afweten , omdat 2 verzorgers nooit 8-9 kinderen tegerlijk in de gaten kunnen houden .´t heeft mijn zoontje bijna z´n leven gekost , doordat een uitzendkracht niet op de hoogte was van bepaalde handelingen voor de peg en ook niet werd gecontroleerd na verzorging.geen logeren meer !
van FREEDOM uit amsterdam op 22-03-2010
Kwaliteit, ik werk zelf in de gehandicaptenzorg als begeleider. Maar wat is kwaliteit als je collega's en ikzelf heel goed weten wat kwaliteit van zorg is maar dat je het helaas niet kan aanbieden, dat je merkt dat je leidinggevende en de manager er ook echt hun best voor doen maar dat het budget het niet toelaat om meer begeleiders op de groep te zetten. En dat een ieder een warme en veilige en gezellige thuishaven wil bieden.
van Caro uit Bunschoten op 26-02-2010
Wat is kwaliteit? In ieder geval niet wat er nu geleverd wordt. Hoezo klant gericht werken? Allemaal mooie termen maar er komt in de praktijk niets van terecht. Waarom moeten volwassen mensen voor 23.00u naar bed? Waarom moeten mensen vroeg uit bed, ga zo maar door. Mensen worden binnengelokt met een mooi plaatje( levert weer geld op) maar na een aantal weken blijkt men toch te zwaar te zijn voor het verzorging huis.Denk nu eens na.
van m.a. boleij uit zoetermeer op 22-02-2010
Kwaliteit is op vele manieren te meten, afhankelijk hoe en vragen worden gesteld. De uitkomst is hier dus van afhankelijk.
van Anja uit Schijndel op 03-02-2010
Ons zorginstelling geef goede en betrouwbarezorg
van wiersma uit Best op 25-01-2010